Een reclamecampagne van supermarktketen Tesco is het lachertje geworden van Groot-Brittannië.
Een koe is een koe, moet de marketingafdeling van de Britse supermarktketen Tesco gedacht hebben, toen ze een plaatje zochten bij advertenties voor een prijsverlaging van melk.
Niet dus. Tesco moet de landelijke reclamecampagne intrekken, omdat een foto van een verkeerd runderras is gebruikt. Op de foto staan namelijk koeien van een ras dat alleen voor het vlees wordt gehouden.
Boeren merkten de fout als eersten op: de koeien zijn van het Hereford-ras, een vleesras.
Losgezongen
Een teken hoezeer supermarkten zijn losgezongen van de herkomst van het voedsel dat ze verkopen, klinkt het onder veetelers. Ook op Twitter kreeg Tesco ervan langs.
Een woordvoerder van Tesco zei dat de foto's zo snel mogelijk worden vervangen.
Hij wilde niet zeggen hoeveel de blunder het bedrijf gekost heeft, maar bevestigde dat het om een landelijke campagne gaat.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl